måndag 22 februari 2016

Lego fakta

Vi har massor av Lego: Friends, Star Wars, City, Mindstorms mm. Anledningen till att Lego inte tillverkar militära Legoset beror på att grundaren, Ole Kirch Christiansen, inte ville att barn skulle leka och inspireras av krig. Lego är med andra ord en glad leksak!


Lego Exo-Force är en Lego -serie i mangastil med figurer som medverkar i ett äventyr, vilket utspelar sig kring ett berg som heter Sentai. De små gubbarna slåss i robotliknande maskiner mot andra robotar. Manga-fans har sedan länge använt sig av Lego för att bygga sina favoritfigurer.

The machines in the production are now so automatic that one operator can handle two machines at a time. DKK 50for a sports ground. LEGO France, British LEGO Ltd. Oavsett vad du väljer är det du som är äventyrets hedersgäst. På Hotel LEGOLAND bor ni mitt i världens roligaste land.


Du måste vara minst år för att handla online. Alla rättigheter förbehålls. Legoland ligger mitt på Jyllan strax utanför Billund.

I dag fyller legoklossen år. Det var för ett halvt sekel sedan som företaget fick patent på den nya konstruktionen med tappar på översidan och. Sagen blev i første omgang afgjort i Sø- og Handelsretten, hvor Louise Lego Andersen var repræsenteret ved sin onkel, Eigil Lego Andersen. Afgørelsen betø at hun gerne måtte bruge Lego som mellemnavn, når hun solgte billeder, og hun måtte underskrive billederne med L. Lego , ligesom det var i orden at kalde galleriet for Galleri Lego.


Ja, jag vet att byggklossarna på bilden nedan heter Duplo men de fungerar ju som Lego fast i storleken större. Lego känns mer vedertagen igenkänt dessutom. Nu ska jag dra fakta om Lego (Duplo). Roliga att bygga ihop men betydligt tristare att plocka isär och städa bort. Gör sig mindre bra utan en byggplatta.


Efterfrågan på Lego bara växer och växer, 25legobitar produceras varje minut i LEGOs fabriker. Lego har aftaler med diverse virksomheder om at sælge ure, tøj, tasker, spil med mere under Lego -navnet. Serien hedder Lego Playroom og kan nu købes hos virksomheden. Lego Mindstorms är en serie produkter från Lego , med vilka man får bygga sina egna robotar av legobitar.


De inkluderar en processor som styr systemet, en uppsättning modulära sensorer och motorer, Lego Technic-delar från för att skapa mekaniska system samt mjukvara. Fakta Lego Företaget har varit en stapelvara i barnleksaker i över år, och hela generationer har vuxit upp kring sina bekanta inbyggda tegel. Förra veckan firade Lego Group hela år och jag skäms för att jag missade att skriva en artikel om det.

Jag hoppas att ni kan förlåta mig och som plåster på såren skickar jag här ut en video på de små härliga klossarnas historia. Først senere fandt man ud af, at lego på latin betyder jeg bygger. Lego Dimensions received generally favorable reviews, according to review aggregator Metacritic. IGN awarded it a score of 7.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg