måndag 25 februari 2019

Ingen mens på ett år

Från kr - Alltid Fri Frakt. Ibland kan mensen vara sen och en av orsakerna är att du kan vara gravid. Däremot måste inte utebliven menstruation bero på graviditet, det kan ha. Din mens har uteblivit i mer än sex månader, och du vet att du inte är gravid eller har kommit in i klimakteriet.


Du är omkring år och har haft ett uppehåll på ett år innan den nuvarande blödningen.

Du kan kontakta de flesta mottagningar genom att logga in. Du som går i grundskolan eller på gymnasiet kan kontakta elevhälsan. En del får ingen mens alls, andra får det oregelbundet och de flesta blöder betydligt sparsammare.


Men även o mensen endast utgörs av några få blodfläckar kan PMS-symtomen vara lika påtagliga som innan ett obarmhärtigt blodbad. LÄS OCKSÅ: Mens : anledningar till att du blöder mindre. Detta kallas på läkarspråk för prematur ovariell insufficiens.


I dessa fall kan man därför tala om en form av sekundär amenorré som inte är normal och följaktligen vilja fördröja klimakteriets utbrytande genom hormonell behandling. Min dotter fyller år till hösten och har fortfarande inte fått mens , ska man ringa vårdcentralen om detta?

Nu börjar jag däremot bli orolig. Det vanligaste tecknet på att en tjej har PCOS är att hon inte får någon mens eller att den kommer väldigt sällan. Vanliga symptom vid PCOS. Jag var tolv är när jag fick min mens , mamma år och stackars mormor var enbart år när hon fick sin!


Hem › Forum › Allt annat › Slutade med p-pillren… ingen mens än! Detta ämne innehåller svar, har deltagare, och uppdaterades senast av Anonym år , månader sedan. Jag är år och har haft normal mens fram till för år sen och kan själv inte komma på varför den slutade komma. Därför får du mens samtidigt som dina vänner.


Jag ska nu till den nya vårdcentralen jag blivit tilldelad och ska ta upp detta men vill gärna ha några egna ideér till varför mensen är borta. Detta för att inte dom också ska nöja sig med att det bara är så. Jag är år och mitt problem är inte vallningar utom har från att varit en glad bekymmerslös person blivit en sur, arg och otrevlig bitch! Jag vill verkligen inte vara sådan och mår ännu sämre av det! Kan helt enkelt inte styra mitt humör.


Jag är en kvinna på år som hade min senaste menstruation för elva månader sedan. Jag har opererat bort livmodern för ca. Dessförinnan var den ganska regelbunden med undantag från några kortare uppehåll.

Men nu, nästan ett år senare, fick jag mens igen! Den sista mensen kallas för menopausen. Klimakteriet varar oftast från något år innan den sista mensen och några år därefter.


Enligt de undersökningar som har gjorts i Sverige inträffar menopausen i genomsnitt vid års ålder, men det är vanligt att ha sin sista mens från till års ålder. Men de första tecknen på klimakteriet kan komma ett decennium tidigare - eller låta vänta på sig till 60-årsdagen. Först när det gått ett år sedan din senaste mens räknas det som att du skridit över tröskeln och in i menopausen. Finns ingen att fråga Mamma opererade bort livmodern när hon var år p. Det gjorde man på den tiden.


Mormor dog år gammal,farmor dog innan jag föddes och ingen hade ju ö. Måste fråga er som närmat er eller är i klimakteriet. Jag fyller år i sommar och har såklart märkt av att det händer saker i kroppen. Men idag är min mens dagar sen och det har inte hänt de senaste typ åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg