fredag 16 februari 2018

Öppet förhållande blogg

Om man är helt nöjd och tillfreds i det förhållande man är i så kommer nog inte den önskan upp. Jag var i ett långt förhållande , nästan år, när vi började öppna upp och experimentera lite, inte öppet förhållande kanske men klart över gränsen de flesta sätter. Jag imponeras av par som lyckas ha ett öppet förhållande och hålla det på en bra nivå.


När jag var singel gjorde jag precis det jag kände för killmässigt och jag tycker inte att sex och kärlek är synonymt. Men nu när jag är i ett förhållande tror jag inte att ett öppet förhållande är något jag hade mått bra av. Som Love och Petra eller Patrik och Jenny som har ett öppet förhållande.

Då borde du tänka på det här. Varför vill du ha ett öppet förhållande ? Först och främst borde du fundera på varför du vill ha ett öppet förhållande. Inte bara för att det finns en risk att finna vänner kommer få reda på det, men också för att det kan vara svårt att vara realistisk. Därför kommer nu våra bästa. Jag tycker inte att det är otrohet om en från början har kommit överens om att ha ett öppet förhållande.


Om en däremot inte har pratat om det och en av parterna ligger med någon annan och sen säger ”Kan vi inte ha ett öppet förhållande ” så är det i min värld otrohet. Min känsla är bara usch och nej.

Ligga med två karlar som att det inte vore någonting o sen gå hem o ligga med sin egen karl. Skulle vara rädd för könssjukdomar om jag var hennes karl. Frågan är om han gör likadant eller om det är bara hon som ha ett öppet förhållande. Men det här inlägget ska handla om öppna förhållanden. Bästa rådet är att vara så ärliga och öppna med varandra ni bara kan.


Och att alltid respektera varandras önsningar och känslor. Vet att mitt ex möttes med mycket misstänksamhet när han berättade att vi har öppet förhållande. Har inte så mycket tips på hur du ska få tag i tjejer. De flesta trodde helt enkelt att det var skitsnack.


Många gånger får Jenny positiva reaktioner när hon berättar om sitt förhållande med Patrik, men det är inte alltid så enkelt. Efter flera bråk med sin mamma, som anklagar henne för otrohet, har de slutat tala om det. För Patrik som är en offentlig person, är det svårt att vara öppen om sin relation. Många väljer att ha ett öppet förhållande. I ett fall så var tjejej bisexuell, så för att hon inte skulle behöva välja så valde denne man och kvinna att skaffa familj ihop, men hon fick vara med tjejer och han fick oxå ha någon vid sidan om.


Jag har pratat med några som lever så. Till en början levde Anna och hennes sambo i den “klassiska normen” och var ett monogamt par och dejtade bara varandra. Men trots att det var helt nytt, var det inga stora frågetecken när Anna väl blev introducerad för polykonceptet.

Hon var öppen för att prova något nytt, så varför inte inte testa att leva i ett öppet förhållande ? I ett öppet förhållande finns det några sätt att övervinna svartsjukans spöke och på så sätt få en lyckligare relation. Hur man hanterar svartsjuka i öppna förhållanden Gör dig av med stigman. Efter separationen från Bingo Rimér vill Katrin Zytomierska helst ha ett öppet förhållande.


Nu svarar bloggaren på kritiken efter hennes kontroversiella medverkan i Malou efter tio, och berättar att försäljningen av hennes produkter ökar. Jag känner mig inte ett dugg ovanlig när jag i USA. SVT:s Öppet arkiv är ett av världens största tv-arkiv, som erbjuder mängder av program handplockade ur vår svenska tv-historia.


Hon talade öppet med pressen om klimatförstörelsen, om metoo, kvinnokamp, välgörenhet och HBTQ-frågor, och syntes bygga upp en egen stjärnplattform - ett brott mot de flerhundraåriga kungliga traditionerna. Meghan Markle, efter bröllopet hertiginna av Sussex, är något år äldre än sin make, Prinsessan Dianas yngste son, prins Harry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg