måndag 26 februari 2018

Konsten att ta det lugnt krönika

Handla konst online från galleriet på Gotland via Artshoppen. Göteborg finns det till och med en kurs för dem som behöver hjälp att hantera sin stress. Skriv en krönika till en ungdomstidning om konsten att ta det lugnt.


Resonera kring varför vi stressar så mycket och om det över huvud taget går att leva ett lugnt liv i dagens samhälle. Men jag vill tro att jag börjar få pli på mig själv.

Till grund för detta ligger det faktum att jag börjat tillämpa konsten att ta det lugnt. Konsten att ta det lugnt. Nu har de flesta av oss haft julledigt i några dagar, vissa av oss kan till och med ha ledigt i flera veckor.


Ge också tips på hur man mitt i all stress kan hitta lugnet. Hur mycket du än älskar att träna så dyker ändå den där rackarns Latmasken upp emellanåt, eller hur? Lokaltidningen Hässleholm.


Ett tag slappnade jag av men sen började jag tänka på jobbet.

Då fick jag tänka till. Vi behöver rå om oss själva, det är vi för dåliga på. Den berömda väggen kommer tidigare än vad man tror, säger hon. Alla greps av när Julia och tre handsnickrade trädockor växlade mellan olika ställningar på golvet.


Var det en berättelse om liv och död? Ja precis, svarar Julia Bondesson lite kryptisk. Jag är sjukskriven till i mitten av september i första hand. Mer än så vill Nilsén inte orda om detta. Man kan säga att han inte har tid.


Det finns ingen agenda. Han måste nämligen fortsätta med att ta det lugnt på ett konstruktivt sätt. Där behöver man inte ha bråttom!


Och bråttom ska man inte heller ha när man åker Vasaloppet – det kanske kommer ta nio timmar för mig att åka och då måste kroppen hålla under hela loppet! De senaste dagarna har jag ansträngt mig för att köra lugnare , bibehålla en lägre puls och få till trevliga, långa pass. För övrigt har jag som sagt försökt ta det lugnt , och skrivit, mailat, spelat gitarr och sjungit för lillen – tänkte att det kanske är bra att kunna dra en gonattvisa han känner igen när han väl är här.

Idag blev det Springsteens I’m On Fire, Air – You Make It Easy och Eurythmics Here Comes The Rain Again. Jag måste lära mig konsten att ta det lugnt. Min yrsel tidigare i år (kommer fortfarande men väldigt sporadiskt) gav mig en tankeställare. Vill inte bränna ut mig. Så har det låtit i en del recensioner av Hjärtats oro, serien om Hjalmar Söderberg, vars två delar sänts i SVT den gångna veckan.


För så har det blivit: allt som inte håller MTV-tempo får oss omedelbart att fingra på fjärrkontrollen. Passande synonymer för ta det lugnt hittade synonymer olika betydelser Liknande och närliggande ord för ta det lugnt Vad är det. Jag har ju vänner som inte förstå. Korsords Quiz med möjlighet att rätta och spara.


Vi handarbetar, löser korsor - Återigen, det handlar om att ta det lugnt och sitta ned tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg