onsdag 28 februari 2018

Attraherad av kollega

Så här kan du ju iallafall inte gå runt och känna. Ja, en kan bli attraherad av andra även om en är i förhållande. Men att få starka känslor som om en vill dela sitt liv med någon en knappt känner är en indikation på att något i ens förhållande inte är som det ska.


Jag attraheras av en kollega på jobbet och det är ömsesidigt. Jag vill inte vara otrogen utan vill lära känna denna människa bättre och se hur det utvecklas. Om man är vänner och har lite känslor för varandra men låter det stanna där är inte hela världen.

Intresserad av en kollega ? Shortcut ger dig våra bästa tips på hur du gör en framstöt – och avslöjar knepet som får alla att tycka om dig. Jag har blivit kär i min närmste kollega. Det är olykligt eftersom jag är mycket äldre än honom. Saken är den att jag tror att även han känner någonting också men det är så känsligt eftersom vi jobbar ihop.


Varje dag stannar våra blickar i varandras ögon över sekunder och i mig står världen stilla. Nä, jag kommer inte vara otrogen och blir det slut så blir det inte därför. Men jag har ändå lite svårt att veta hur jag ska förhålla mej till det hela.


EXTREMT attraherad av inte en kollega men en i utkanten av min bekantskapskrets, vilket betyder att vi typ aldrig träffas = jävla tur!

Förstår att det måste vara helt outhärdligt att träffas så ofta. Det har forskningen ett svar på så leta efter de här detaljerna – och se upp för de här myterna om attraktion. Lägger personen en hand på din axel när ni pratar? Rör han eller hon dig på underarmen?


Det betyder antagligen att personen tycker om dig och är intresserad av att ha mer fysisk kontakt. När vi blir intresserade av någon så vill vi röra vid den personen. Så när någon börjar ta i dig, då vet du att det är magiskt. Om du förväntar dig att människor ska lyssna på dig så måste du också lyssna på dem. När du pratar med någon, vare sig det är en kollega eller en vän, kan kroppsspråk och tonläge avslöja vad en person känner, även om det inte sägs högt.


Kollegan hör ofta av sig om jobbgrejer. Förmodligen vågar hen inte ta steget att fråga dig om saker utanför jobbet, det skulle vara för genomskinligt. Men hen tycker uppenbarligen om dig, på ett eller annat sätt.


När du känner doften av personens parfym blir du helt varm och snurrig. Oavsett om det är på hen själv, någon annan eller i en butik. När någon säger hens namn slår ditt hjärta en kullerbytta. En kyss känns rakt igenom hela kroppen och fyller dig med begär. Gift och attraherad av någon annan (långt) Skrivet av : Förvirrad: Hej alla kloka medmänniskor, Jag behöver lite kloka råd om livet av er alla.


Vi har under dessa år varit lyckliga och jag har aldrig tittat åt någon annan. Uttänjt korsband rehab.

Rechnung gebäudereinigung muster. Sydney harbour bridge construction. Stadtbüro arnsberg öffnungszeiten. Villa borghese restaurant. Alternativ medicin mot parkinson.


Ofta kan drömmen handla om en kollega du inte är det minsta attraherad av och aldrig skulle ha sex med i verkliga livet. Du har sex med en kollega. Hon är gla otroligt trevlig, smart, har sunda värderingar, fasta åsikter och intressant att prata med. Jag blir ytterst sällan genuint intresserad av en person men henne vill jag veta så mycket om som möjligt.


Vi vill veta mer om dina vanor och ovanor! Delta i vår undersökning DU 07. En undersökning av SCB visar att flörten framför allt frodas i sjukhusmiljö: procent av läkarna är gifta med en kollega.


Strax efter kommer tandläkare (procent), lärare (procent), journalister (procent) jurister (procent) och präster (procent).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg