fredag 25 augusti 2017

Störst av allt är kärleken text

Beställ snabbt och enkelt på Onewayticket. Störst av Allt med Nour el Refai. Köp boken billigare på Adlibris. Om Gud är kärlek hur kan du kärlek mellan två personer var fel.


Bor inte Gud i kärleken mellan två personer av samma kön?

I filmen får vi möta Joel Halldorf, Stefan Gustavsson, Luka Vestergaar Charlie Lyrehed med flera. Jag är stolt över att vara din man och jag ska göra allt för att du ska fortsätta vara lycklig. Victoria, största av allt är kärleken. Några kort sammanfattande ord om vad livet egentligen går ut på – störst av allt är kärleken.


En kärlek som inte förändrar sig från dag till dig, som inte är beroende av att få kärlek tillbaka, som inte är till för mina egna behov utan för den andra personen. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den. Kärleken är tålmodig och god.

Men nu består tro, hopp och kärlek , des­sa tre, och störst av dem är kärle­ken. Svenska kyrkan och ett stort antal andra organisationer, som Navigatorcentrum och ABF, var med och stod upp för allas lika värde och den gränslösa kärleken när staden fullkomligt exploderade i regnbågens färger. Och om jag har profetisk gåva och känner alla hemligheterna och har hela kunskapen, och om jag har all tro så att jag kan förflytta berg, men saknar kärlek , är jag ingenting. Och om jag delar ut allt jag äger och om jag låter bränna mig på bål, men saknar kärlek , har jag ingenting vunnit. Våra väggord är speciellt framtagna för att enkelt kunna placeras på de allra flesta ytor såsom väggar, möbler, fönster m. Väggordet är tillverkat i självhäftande vinyl av god kvalitet.


Det tillverkas av oss på Paxlux Design. Monteringsanvisning medföljer där vi förklarar i både bild och text hur väggordet sätts upp. Särskilt gärna köpte jag de böcker som Bo Cavefors hade gett ut på 60-talet. Snygga ban med hårdkokta intellektuella klassiker, litteraturkritik, filosofi, strukturalism, marxism och annat, som jag läste med varierande intresse, men med en känsla av att detta är nödvändigt att ta del av , för att lära sig tänka på allvar. Design by Petite Charlie Vackraste citatet blir till en underbar poster - lägg till egen text om du vill och gör motivet personligt.


Detta är ett tacktal eller ett allmänt festtal med humoristisk ton. Talet är ett slags kåseri över våndorna med att hålla tal, och över vilken lättnad det kan vara att finna ett tal på Internet. Dessa ord är citat av aposteln Paulus (1:a Korinthierbrevet kapitel 1 vers 13). Det är också kyrkans budskap under Pridefestivalen.


Det säger något om hur många i kyrkan ser på homo- och bisexuella och transpersoner.

Jag har läst alla hennes tre tidigare romaner, och tyckt om dom alla tre. Och jag har tyckt att hennes böcker, och hennes sätt att skriva, har blivit bättre och bättre för varje gång. STÖRST AV ALLT ÄR KÄRLEKEN Vad mer kan en människa som person begära Att man alltid få vara tillsammans med sin kära Man flyger iväg på kärlekens skimrande vingar Symbolen för sin trohet syns genom ett par ringar Det skimmer som omger en när man är i en storts.


Det vet vi ju :D Vad heter det på latin? Den är den första svenskproducerade originalserien för Netflix. Det finns dagar man tvivlar. Men hur många tankar man än hinner tänka, så kommer man alltid till det största av allt – ja, det är kärleken. Dina steg bor i hjärtats jämna slag Genom allt hör jag dina andetag Som en far drar du mig ut ur boets f. Den finner inte glädje i orätten men gläds med sanningen.


Allt bär den, allt tror den, allt hop­pas den, allt uthärdar den. Samma rader lästes även på bröllopet mellan Carl Philip och Sofia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg