torsdag 31 augusti 2017

Bipolär medicin viktnedgång

Bipolär medicin viktnedgång

Hos Bodylab har vi flera produkter som ger dig de bästa förutsättningarna för viktnedgång. Tillskott som Diet Shakes eller Trimlet är bra att lägga till när du bantar. Köp Whey proteinpulver här! Se våra erbjudande här!


Bra och proteinrikt mellanmål. Många olika smaker - Köp här! Sveriges bästa utbud av produkter för viktnedgång. Med rätt produkter är det enklare att gå ner i vikt och att hålla dieten!


Bipolär I sjukdom är lika vanligt hos män som kvinnor medan bipolär II sjukdom är vanligare hos kvinnor. Förekomsten av bipolär I med depression och mani någon gång i livet är ca av befolkningen. De övriga bipolära diagnoserna är vanligare och olika undersökningar tyder på att det är 2- av befolkningen som har någon av dem. Medicinerna som finns mot bipolär sjukdom verkar för att stabilisera och minska de stora svängningarna i humöret. Dessutom ska de verka för att förebygga återfall i sjukdomen.


Det är inte ovanligt att det krävs flera olika mediciner för att på bästa sätt kunna stabilisera humöret. Symtom på bipolärt syndrom. Bipolär sjukdom är en psykisk sjukdom som kännetecknas av två olika, periodiskt förekommande, förlopp. Den drabbade växlar mellan att vara manisk (alternativt hypomanisk) och depressiv.


Sjukdomen delas in i två huvudgrupper som kallas bipolär och 2. Jag fick för några veckor sedan diagnosen bipolär typ 2. Var inte så förvånande med tanke på mina kraftiga humörsvängningar bland annat. Läkaren skrev ut Zyprexa (Olanzapin) åt mig. Har tagit mg till kvällen nu i några veckor och medicinen har ju gett sin verkan.


Bipolär medicin viktnedgång

Själv gick jag upp ca 4-kg på mycket kort tid med den medicinen , och jag har läst om andra som har gått upp mycket mer. Jag slutade äta den när den inte behövdes längre (läkaren var med på det), men har ännu inte gått ner det som jag gick upp. Om du inte har varit inne på forum för bipolära än så gå in där och titta. Medicin förvandlar dig till en zombie – Osannolikt.


Man uppskattar att drygt av den vuxna befolkningen har bipolär sjukdom. Räknar man in lindriga former är det ännu fler. Vanligen insjuknar man första gången i tonåren. Misstänker du att du kan ha bipolär sjukdom ska du inte ta antidepressiv medicin , eftersom det i sin rena form i vissa fall kan framkalla maniska eller hypomaniska perioder. När kan man behöva medicin ? Ofta behöver, och ska, man kombinera medicin med terapi.


Bipolär medicin viktnedgång

Här är några exempel när man ofta behöver medicin : 1: Vid djupare. Etiologin till bipolär sjukdom är inte känd. Uppskattningsvis är det genetiska bidraget till bipolär sjukdom 54–6. Om en person har en förstagradssläkting med bipolär sjukdom löper den personen gånger högre risk att drabbas själv jämfört med gemene man. Däremellan kan du må bra och leva som vanligt.


Du som har bipolär sjukdom behöver söka vård eftersom sjukdomen kan göra att du ibland mår mycket dåligt. Du kan få behandling som hjälper dig att må bättre. Bipolär sjukdom, eller manodepressiv sjukdom som den också kallas, är en kronisk sjukdom som har ett periodiskt förlopp.


Ofta växlar sjukdomsperioder med symtomfria perioder. Undantaget då vid rena depressiva tillstån då SSRI kan vara ett bra tilläggsval. Vid just Bipolär II klarar sig en del patienter helt utan mediciner i perioder, om man är välutbildad om sjukdomen och om sina tidiga sjukdomstecken. Det måste då alltid vara under godkännade och överinseende av en psykiatriker. Alla tre medicinerna ger i stort sett jämförbar viktnedgång på i genomsnitt knappt fem kilo efter ett år.


Därefter verkar viktnedgången avstanna eller så går man upp igen. I den studie som gjorts på avbruten behandling (Acomplia) gick personerna på ett år upp till mer än de som aldrig stått på medicin. Med antidepressiva mediciner kan man komma åt grundsymptomen och därmed vara människor till hjälp att sluta med droger.


På så vis kan antidepressiva medel minska tendensen till missbruk vid psykisk sjukdom. Har fått veta att jag förmodligen är bipolär typ 2. Min psykolog pratade om att eventuellt sätta mig på stämningstabiliserande men jag är väldigt emot mediciner. Jag har blivit felmedicinerad så många gånger.


Precis som psykologen skriver så påverkar, i alla fall min medicin , histaminreceptorerna, vilket bl. Nu var det ju frågan om viktnedgång jag sökte nåt slags ljus i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg