fredag 13 september 2019

Snygga föräldrar fula barn

Handla tryggt, enkelt och med passningsgaranti - Välj favoritverkstad i kassan! Jag tycker att det är såhär - snygga föräldrar får ofta lite mindre snygga barn. Givetvis finns det inget som helst vetenskapligt i detta, men det är ngt som jag och mina vännder observerat i vår närhet.


Och ja, diskussionen är ytlig. Fula föräldrar = fula barn?

Jag är ful men mamma o pappa e snygga. Ful flickvän = fula barn? Tvekade inför fula kunder. Först tvekade vi inför att erbjuda tjänsten till fula personer.


Vet endel riktigt fula människor med dåliga gener som valt att skaffa barn. Enligt studien, som gjorts på London School of Economics, kan föräldrarnas utseende avgöra det första barnets kön. Resultaten visar att vackra föräldrar har procent större chans att deras första barn ska vara en flicka.

Det är en obeveklig process som resulterat i att kvinnor blivit snyggare än män, skriver The Times nätupplaga. Vill du ha snygga barn så får du agera i tid. En ny studie visar att ett barn med en pappa som är år gammal är fem till tio procent snyggare än ett barn med en pappa på år.


Unga pappor – högre betyg. Jag läste i Aftonbladet att fula människor numera har större chans att få snygga barn. I dagens hårda samhälle är det kanske en bra idé, trots vår låtsade storsinthet verkar toleransen minskat, och de enkla idealen favoriserats.


Jag har en son som ser bra ut såklart, och är begåvad. Jama Psychiatry, där vi skrev att barn till äldre pappor riskerar psykisk ohälsa. Att påstå att ett barn blir fult på grund av att pappan är äldre är väl långsökt, och med tanke på hur man bedrev studien blir man än mer övertygad om att så är fallet. Det betyder ju inte att jag inte älskar mitt barn för det gör jag. Finns det någon annan som känner likadant eller är jag själv?


Skitkul att vara riktigt smal men ändå inte kunna klä sig snyggt. Toppen bör räcka till typ armbågen. Ser jag på överklasspersoner kan de ofta se snygga ut, därför att de klär sig snyggt , sminkar sig snyggt , har råd att göra skönhetsbehandlingar och dessutom är det inte lika tabu för överklasskillar att ägna tid åt sitt utseende: dessutom agerar de självsäkert, något som alltid gör en människa mer attraktiv. Men inga studier på barn hade hittills gjorts, och därför är det en intressant studie.


Men det är inte bara barn som dömer dig efter ditt utseende, vuxna gör det nästan lika mycket – även om de är bättre på att dölja det.

Studien visade också att ju äldre barnen var, desto mer lika blev deras svar de vuxnas. I alla fall om man läser på familjeliv. Men att till exempel kalla någon ful kommer inte göra dig snyggare. Du måste inte hitta det värsta i andra för att dina bra saker ska skina. Men om föräldrar insisterar på att tala illa om andra barn så att deras barn känner sig viktigare, kommer de bara få barnen att tappa perspektivet av sig själva och sitt eget värde.


Köp dina barnkläder på Tindeberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg