torsdag 16 augusti 2018

Citat om kärlek till sin dotter

Ordspråk om Dotter och citat om Dotter. För när skulle hon kunnat vara ärlig utan att göra sin mor ledsen - till ingen nytta. När du förstår varför, vet jag, att du blivit en ansvarsfull vuxen.


Citat om kärlek till sin dotter

Du kommer aldrig hitta någon som älskar dig, tar sig an dig, och bekymrar sig mer för dig, än jag gör. Om du inte hatar mig mer än gång i livet – gör jag inte mitt arbete tillräckligt bra. Du behöver inte söka efter kärlek när den finns där du kommer ifrån. Till min dotter Du kom som en sol, fick min morgon att vakna och blommorna att blomma Du sprider sådan värme, ser saker med humor, och lockar mig till skratt Du är en klokar del utav mig, ser livet så klart när jag vandrar blind Genom dig har jag funnit mig själv, och vägen till mitt hjärta Jag är så lycklig att just du valde mig som. Citat om kärlek och mod.


Astrid Lindgren- citat vi aldrig glömmer. Vi har skickat ett mejl till din epostadress. Jag må vara lite mindre melodramatisk än jag var för några år sedan men jag har det fortfarande i mig. Till exempel skriver jag brev till min dotter ibland.


Vet inte om hon kommer få dem, men det är gott att skriva på nåt vis. Vad som står i dem förblir mellan mig och – eventuellt – henne. Här har vi samlat fina kärlekscitat att skicka till din. Ofta handlar kärleksdikter om kärleken mellan en man och en kvinna, men en dikt som jag fastnade för häromdagen var Till Eva av Sonja Åkesson.


Den handlar om starka vänskapsband mellan två väninnor. Jag vet inte om det finns något recept men i regel är inte första impulsen är att skriva en kärleksdikt om man är lyckligt kär. Letar efter roliga citat om kärlek , bröllop mm att ha i festhäftet.


Citat om kärlek till sin dotter

Inte som barn sagt det har jag redan utan jag vill ha andra. De kan också hjälpa dig med att hitta ett sätt att visa henne din kärlek till henne, kanske genom att skicka henne dessa citat. Ibland behöver din syster höra att du verkligen älskar henne.


Du kan hitta en hel del idéer genom att läsa dessa citat. Din syster är unik, och du bör vara glada att ha någon som henne. I många länder runt om i världen, till exempel i USA, firades Mors dag redan den maj. I Sverige firar vi Mors dag den maj, den sista söndagen i maj. Många undrar vad de ska säga till sina mammor på korten.


Lyckligtvis finns det massor av citat och fina ord som kommer att göra din mamma glad för att du tänkte på henne. Det finns många vackra ord om kärlek , till exempel Nils Ferlins: ” Kärleken är så förunderligt stark, kuvas av intet i världen. Rosor slår ut i den hårdaste mark, som sol över mörka gärden. Läs Nils Berlin, Karin Boye och ännu fler fina citat.


Den här dikten skrev jag till min tonårstjej under en period när vi hade det som jobbigast hemma. Hon har en ätstörning och skadade sig själv med rakblad och andra jobba saker som följer i sjukdomens spår. Nu har vinden vänt, och vår älskade dotter har funnit tillbaka till livet och sig själv. Du talar ömsom till bruden, ömsom till brudgummen, men också till dem båda. Med varm röst ger du brudparet råd och lyckönskningar inför deras framtida liv.


Citat om kärlek till sin dotter

Du tar inga omvägar utan uttrycker enkelt och koncist din kärlek till din dotter , din omtanke om din svärson och den glädje du känner en dag som denna. Se hur en mamma använder latinska talesätt i ett studenttal till sin dotter. Lägg märke till hur hela talet är uppbyggt av retoriska knep som citat , tretal och kontraster.


Upprepningar kallas anafor och epifor på retorikspråk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg