onsdag 22 augusti 2018

Snabba enkla kakor

Vem säger att baka måste vara svårt? Imponera på dina vänner med en kaka som du enkelt skapar i ditt kök. Du behöver inte vara ett proffs för att skapa goda bakverk.


Hitta ditt recept på en enkel kaka och få mer tid över till annat. RECEPT Enkla småkakor. Söker du efter inspiration till ett gott fika?

Här har vi samlat massor med goda recept på småkakor som dessutom är enkla att göra. Får du gäster på fika helt oplanerat? Lugn bara lugn, med våra enkla recept på småkakor fixar du biffen! Ska du ställa till med fest och tiden är knapp?


Här hittar du finfina recept på kakor som går mycket snabbt att baka och som är enkla att svänga ihop. Om det mot förmodan skulle bli kakor över förvaras de bäst i burk med tättslutande lock. Den här kakan bakas om och om igen hemma hos mig!


Snabb och ljuvligt mumsig kaka som du fixar på minuter.

Gör dig redo att frossa i chokladbrownies! Enkla och snabba havrekakor med en touch av kokos. Skär den varma kakan i bitar och riv över valfri choklad om så önskar. Gästerna redan på väg?


Här hittar du recept på goda raw food- kakor , bars och bollar med torkad frukt, nötter och choklad. Saftigare och nyttigare bröd med bönor Baka med bönor nästa gång du ska bjuda på hembakat – det är ett enkelt och smart sätt att få in mer av de nyttiga baljväxterna i din kost. Ett recept på klassiska sirapskakor även kallade kolakakor. Tid: minuter, varav min i ugnen Skurna. Lossa dem från pappret.


Vill du ha platta kakor låter du dem svalna helt på plåten. Gör en enkel smörkräm och bred på ett flarn och tryck dit ett till. Rulla dem som en cigarr och fyll med något gott. Klassisk kaka som hamnat lite i skymundan bakom cupkakes, macarons, muffins och vulgärt stora kanelbullar. Jag gör smeten, slänger in kakan i ugnen och medan jag packar ihop resten av prylarna som ska med så hinner kakan gräddas klart.


Men det kanske är dags för rennässans för denna lättbakade och svängiga kaka. Här är åtta goda recept på olika sorters kakor att servera till fikat. Recept ger en plåt, men kan enkelt dubblas.


Sockerkakan är väldigt snabb och enkel och gjordes enligt min far varje kväll innan tv-nyheterna då han var liten.

Rekordet är min från knäckt ägg till kaka i soffan! Vill du variera receptet lite så har jag några goda förslag nedan. Havrekakor som är enkla , goda och snabba.


En klassiker från min kusin Martin. Om du vill kan du doppa dem halvt i smält choklad eller ringla över choklad i ett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg