tisdag 13 november 2018

Test när får jag mens

Se testvinnare och vilka produkter och tjänster som blev bäst i test. Me är en sida där du kan göra tester om nästan vad som hellst. Du kan också skapa ditt eget quiz.


Ja, det är frågan som många. När kommer den tillbaka, är detta normalt?

Fråga: Testet visade att jag var gravid dagen för förväntad mens , men jag fick sedan min mens efter två dagar. Svar: Detta är en vanlig fråga men den är mycket svår att svara på. Det är möjligt, men ovanligt, att man har mens när man är gravid.


En tidig blödning kan innebär ett tidigt missfall, men det kan. Fick min första mens för typ månåder sen. Använder binder men en dag när vi hade test i skolan började det komma och jag hade inte bytt binda på ett tag så det läckte jätte mycket ut i trosa och byxorna fick gömma min stol springa till toan hämta papper och torka stolen.


Ingen såg nåt men vill inte ta några mer risker så jag tänkte använda tamponger. Men jag får inte in de.

Och hur länge kommer jag att ha mens ? Har du frågor om kropp och knopp? I gratisappen Mixat kan du varje tisdag och torsdag. När kallelsen för ett så kallat screeningstest dimper ner i brevlådan är det många som får en klump i magen.


Att regelbundet gå på cellprovtagningar är ett bra sätt att förebygga livmoderhalscancer, men trots det kan det kännas läskigt. Många frågor kan dyka upp både innan, under eller efter en provtagningen. Det finns många frågor om mens.


Kan en tampong försvinna? Här svarar UMO:s barnmorska Therese Zetterqvist Eriksson på några av de vanligaste. Jag har haft i menskoppen hela dagen och det känns super. Inte för att det är jättejobbigt att behöva byta tampong iblan men nu glömmer jag liksom totalt bort att jag har mens i tolv timmar. När jag tar ut koppis konstaterar jag att pluppen är väldigt bra att greppa just för att den är lite tjockare och räfflad.


Emma Forsberg, 1 var tio år när hon fick mens. Jag var ju bara ett barn, säger hon. Anna Nordbäck, 2 fick mens när hon var tio år. Jag fattade inte vad det var.


Jag hade influensan och trodde att det hade med det att göra, säger hon.

Jag testade positivt dagen för förväntad mens men fick min mens efter två dagar, är jag gravid? Det är svårt, det förstår ni säkert, att ge generella svar. Det kan göra att du känner dig trött och orkeslös. Tänk på att äta en bra sammansatt kost så att du får i dig tillräckligt mycket järn.


Så om du exempelvis väntar din mens den 15:e i månaden kan du testa så tidigt som den 10:e. Ta hjälp av vårt användbara beräkningsverktyg ” När du ska testa” för att ta reda på när du kan testa med Clearblue Early Detection graviditetstest – som ger dig resultat tidigare än alla andra test. Du får också besked om när det är dags för nästa cellprov.


För att se om HPV läkt ut är det viktig att ta cellprovet då du får din kallelse. Hos de flesta läker HPV ut inom ett par år. L test varje dag typ vecka efter ÄL.


Hoppas ni får plus på grav. Uppenbarligen jag , för hade mens för 10dgr sen, visserligen lite ljusare rött och aningens mindre. Sen kom det mer liknande vanlig mens. När du exakt har din ägglossning varierar beroende på din mencykelns längd.


Observera dock att uträkningen baseras på att du har regelbunden mens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg