torsdag 24 september 2015

Gaser i magen gravid v 6

En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. Hitta rätt produkt till rätt pris. Jämför pris på kontaktlinser. Gasig i magen när du är gravid.


Svullen mage och gaser är vanligt hos gravida. Fostret tar upp extra utrymme i magtrakten vilket gör att gaserna samlas på ett mindre område i tarmarna än vanligt.

Känslan av att vara svullen och av att ha ett ständigt behov av att fisa, kan kännas jobbigt. Skrattar haha jora gaser du skulle ha hört sambon haha jag bara gassar på och fy farao vad det luktade ja dött råtta jag vet fan alltså men hämskt var det iaf! Och sambon VA FANNNN DU FISER JU SOM EN MAN! Har den senaste veckan varit extremt gasig i magen , det luktar så sjukt illa att min sambo och min dotter byter rum, när går detta över? Jag väger nämligen redan dagar efter förlossningen bara 3-kg mer än jag gjorde när jag blev gravid , och magen har redan gått ner jättemycket.


Gaser i magen Min veckor gamla bebis har problem med magen. Ja jag kanske är gravid. Plussade för en vecka sedan, och efter det har jag haft jätteont till och från.

Framför allt på kvällar och nätter. Har vaknat vissa nätter av riktiga kramper långt nere i magen. Blir givetvis orolig att det är något som är fel. Jag hoppas att det känns bättre snart, att jag får lite energi och känner mig som mig själv. Jag kan liksom acceptera att man är trött och hängig när alla vet att man är gravid , det syns och man bär på en stor mage , men att vara så här sänkt av något i storleken av ett hallon är ju skittrist.


UL och allt såg bra ut. Men usch jag trodde verkligen att ett mf va på g. Sen fick jag förklarat för mig att det troligtvis var ligamentsmärtor, det gör fortfarande ont. Var i magen har du ont? Här är väldigt tidiga tecken på att du är gravid. Molvärk En molande värk i nedre delen av magen kan bero på en rad saker, bland annat ägglossning och att mensen är på gång.


Men det är också ett vanligt tecken på att du är gravid. De allra flesta av oss har någon gång upplevt besvär med magen i någon form. Diarré, förstoppning, gaser eller mer diffusa symtom som magknip, ballongmage och uppkördhet är vanligt förekommande. Här nedan hittar du olika produkter som kan lindra besvären med gaser , orolig mage och IBS på olika sätt.


Martina, 3 var gravid i nionde månaden - utan att veta om det Under hösten tyckte hon att besvären blev värre periodvis, men inte mer än att. Man blir ju ganska gasig när man blir gravid och kroppen håller på att ställa om sig.

Fy vad jag har ont i magen. Det gör ont nästan hela tiden. Jag TROR att det är för att jag varit hård i magen och inget toabesök igår. Visst kan man få riktig magknip då när det liksom släpper!


Har varit på toa ggr idag men det gör fortfarande ont. Det blir gnäll, och han vrider och spänner sig. Så fort som det smattrar i rumpan blir han nöjd och slumrar in eller glatt jollrar med mig. Tyvärr verkar det som om han nu får allt svårare att få ut dessa gaser. Jag fick tvillingar för 7år sedan och hade i princip ont i magen varje dag hela graviditeten.


Många akutenbesök, men (tack och lov) bara svaret ligamentsmärtor. Ultraljudet var bra, men jag har ju så himla ont i magen , speciellt natteti så jag får ju så dålig sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg