måndag 3 april 2017

Avtackning på jobbet

När året går mot sitt slut kan det vara tid att säga hej då till kollegor som ska ta sig an nya utmaningar efter årsskiftet. Oavsett om du väljer att bjuda på tårta, blommor eller säga några väl valda ord är det viktigt att du gör något! När jag slutade mitt första jobb så var det mycket tårar, kramar och lyckoönskningar men det gällde även alla mina kollegor då vi alla var tvungna att gå pga att vårat jobb flyttade till en annan stad. Jag står i begrepp att avtackas på ett par olika arbetsplatser och undrar hur man lämpligast ska bete sig. Jag blir lätt väldigt rörd och har lite svårt att få fram lämpliga tacktal och sådant inför gruppen.


Avtackning på jobbet , tårta Den andra tårtan Suzanne beställde till sin avtackning för kollegorna var en boktårta. Oavsett hur du ser på företaget, eller folket som arbetar där, se upp för vad du säger och prata endast om det som var positivt. Jag har länge velat göra en boktårta. Du ska helst lämna medarbetarna med positiva minnen av dig då dessa personer även kan bli viktiga kanaler för nya jobb i framtiden. Det kan vara en person som går i pension eller som har valt att byta jobb av en eller annan anledning.


Exempel på tal vid avtackning : Vi kommer att minnas dig med glädje. Vett och etikett på jobbet – hur gör man när medarbetaren avsagt sig avtackning ? Detta tal passar för brudparet som ännu inte har några barn, men som gärna vill skaffa. Best man har varit brudgummens trogne vän sedan skolåren och talet anknyter, på ett skämtsamt vis, till hur man som nygift kan ha nytta av det man tidigare har lärt sig i skolan. Talet innehåller även hyllningar till både brud och brudgum. De ska få blommor med kort på.


Igår hade jag en fantastisk kväll, då jag blev avtackad på mitt jobb. Mina fina kollegor hade gjort det så himla mysigt. I dag är min sista arbetsdag på väldigt länge, känns så konstigt. Roligt och tråkigt på samma gång. Jag trivs ju så himla bra på mitt jobb med alla härliga kollegor.


Dock kommer jag nog hänga här en hel del ändå hihi. Här är de söta kläderna jag fick som present till baby C. De kommer från Livly som jag är väldigt. Förra veckan var det avtackning för mig på jobbet.


Avtackning på jobbet

Det är lite över st anställda på Värnamo Energi och de hade fixat smörgårtårta till alla och jag fick jättefina presenter! När jag fyllde fick jag en statyett i glas från Kosta Boda i form av ett nagellack och nu fick jag samma fast i läppstift! Mycket handlar om att titta på dig själv, vilken inställning du har och vad du faktiskt kan bidra med. Glädje ger kraft och motivation åt hela arbetsplatsen – så varför inte gå till jobbet och börja vara den energikällan? Bosse Angelöws bästa tips på hur du bidrar till arbetsglädje på jobbet : 1. För två månader sedan slutade en kollega på mitt jobb , vi samlade då ihop pengar till en present till hen och arbetsledningen gav en blomma och tackade för dessa år och önskade lycka till.


För en vecka sedan arbetade jag min sista dag, dock lämnar jag inte för ett annat arbete utan jag ska börja studera. Ska ni bjuda på fika, lunch eller rent av ställa till en avskedsfest och vad ska man ge som avtackningspresent eller avtackningsgåva. Allt är möjligt och mycket beroende på ti budget och vem som slutar.


Avtackning på jobbet

Många arbetsgivare tackar sina anställda efter lång och trogen tjänst. Men vilken present man får varierar stort, både mellan kommuner och branscher, visar KA:s undersökning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg