måndag 17 augusti 2020

Viaplay undertexter fungerar inte

Se svensk TV inom min. Hyrfilmer är tillgängliga i 48timmar efter du har bekräftat köpet och du kan se på dem så många gånger du hinner. Hur ändrar jag undertext till Apple TV? Det finns två metoder att ta till för att få fram önskat textspår, beroende på vilken generation av Apple TV du använder.


Börja först och främst med att spela upp valfri serie eller film.

Hej, ska kolla på film med samsung galaxy och den nya viaplay kopplad via hdmi till tv, men får inte upp undertexter på tv fast de syns på luren, nån. Bergling Nu är det ju inte bara GDPR som sätter käppar i hjulet. Hyr filmer på nätet och se live sport som Champions och Premier League. Viaplay säger att det beror på OS 12. Tjänsten fungerar något bättre via Amazons egna enheter, men det är marginellt.


Eftersom att Amazon Prime Video fortfarande inte finns som svensk domän finns det inte heller några svenska undertexter. Och även om man kan välja till engelska undertexter är de inte sällan felaktiga, röriga och förvirrar mer än de hjälper. Den länken som är sist har vi försökt med och då får vi att Silverlight är corrupt.

Löste det här ditt problem? Du kan även anpassa undertexter på den här skärmen. Välj det innehåll du vill titta på och tryck “spela”.


Visst, det är inte HD-kvalité men jag upplevde inte någon bild som eftersläpande eller liknande (som tidigare person nämnde), jag upplevde heller inga stopp i sändningen pga av buffring. Ange din inloggningsinformation och välj sedan Login. För att se vilka tv-modeller som erbjuder appen finns mer information på viaplay. Detta skulle helt enkelt vara olagligt. Har installerat det silverlight som jag blev anvisad till men laddar ändå aldrig filmer.


När du registrerar dig behöver du använda ditt kundnummer hos Sappa och därefter anger du din e-postadress. Bra på resan, på landet eller om du kanske inte vill slösa på surfpotten. Problemet kommer när man har ett sådant abonnemang och åker utomlands på semester eller längre uppehälle.


Netflix var ett skämt. Dåliga inställningar med mera. Annars tycker jag SVT är bäst om man ser till ren kvalitet. Det går inte att sätta på undertexter.


Om du kan spela upp titeln men inte ser de valda undertexterna, eller om de bara visas då och då, kan det bero på ett problem med enheten.

Följ felsökningsstegen för din enhet nedan för att lösa problemet. Svenska undertexter verkar inte fungera i varken film eller serie sen så avbryts det hela tiden. På SVT Play använder vi både valbara och inbrända undertexter.


Som namnet antyder går det att välja mellan att ha text eller inte på ett program. Det görs med hjälp av videospelarens kontrollpanel (tryck på symbolen som liknar en pratbubbla). Inbrända undertexter går däremot inte att välja bort. Och vill man ha undertexter (min fru är inte från Sverige och har lättare att läsa med att lyssna) så får man vänta ytterligare.


De släpps tydligen inte med nysläppet. Trassliga menyer och känns väldigt osorterat. Skönt att saker fungerar bättre på datorn nu.


Programmet du använt är inget jag kan uttala mig professionellt om, men det ser för mig ut som att det INTE är problem med mappen WinSxS. Om du tittar i listan på åtgärder finns där andra som låter som att det finns problem, t. Jag har inte upplevt några problem med undertexter , men då kör jag inte beta heller. Prova att lägga in en stabil version?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg