torsdag 19 mars 2020

Tack för den här tiden på jobbet

Jag blir utmanad på jobbet och har väldigt varierande arbetsuppgifter och arbetsmiljöer. Det alltid händer något kul på jobbet eller med kollegorna även efter arbetstid. Jag helt enkelt har väldigt kul på jobbet ! Då säger jag tack för mig och tack för den här tiden. Det har varit en fröjd att få jobba med er under mina år här på Liberala Kvinnor. Min sista dag – tack för den här tiden.


Text till tackkort, textförslag till tackkort, förslag på text tackkort, tack för gratulationer på facebook,. Tack för den här tiden. Vykort i Aformat 1x 1mm. Textförfattare: Siv Andersson. Mängdrabatt räknas på summan Akort och presenteras i varukorgen.


Min morfar sa en gång till mig när jag var en liten flicka och var inne i en mycket rolig lek på gården med min bästis: ”Mia, kom in nu, du ska sluta leka när det är som roligast”. Bullshit, tänkte jag då. Jag hoppas detta är ett aprilskämt – det låter lite för bra för att vara sant, om inte är det så tackar jag dig för alla böcker och inlägg och önskar jag dig all lycka till med ditt fortsatta äventyr! Allt gott på vägen önskar jag er och allt gott önskar jag faktiskt också mig själv!


Tack för den här tiden på jobbet

Den här trevliga middagen har varit full av frestelser man mer än gärna fallit för. Ett stort tack till värdinnan! Bra sällskap, bra stämning, bra mat!


Vad kan man mer begära av en riktig toppenkväll. När det nu är dags för mig att gå vidare mot nya utmaningar önskar jag alla er läsare att ni ska mötas av en sådan värme på era arbetsplatser som jag beskriver i början av denna ledare. Tycker att tack för den här tiden låter för kort.


Tack för den här tiden på jobbet

Jag önskar få ett bra tips om vad man kan skriva på kortet. Skulle gärna vilja ha ett lite mer positivt förslag, dock utan att det blir för personligt. Svar: Att det blir personligt kan nog inte undvikas och det sätter samtidigt din prägel på texten.


Häromdagen gick jag igenom arkivet för ETC Stockholm till den årssammanfattning som finns ett par sidor fram i denna tidning. Det var med dubbla känslor av stolhet och vemod. Nu till min fråga, är jag känslig som blir lite ledsen av detta?


Känner de kanske att jag inte slutar helt eftersom jag kommer komma tillbaka och jobba på lov, det kan jag väl förstå. Att jag inte fick någon present av jobbet är en sak men att ingen chef säger tack - för - den - här - tiden -lycka-till gör mig faktiskt ledsen. Till exempel kan du säga något i stil med ”Tusen tack för att du tog dig tid att prata med din gamla kollega om det där. Det gav mig möjlighet att göra det här , vilket ledde fram till detta fantastiska”.


Tusen tack alla fantastiska kunder och mina underbara kollegor för mina roliga år på Holger Danske och den sköna tiden. Det är bra om det finns ett konsekvensförlopp. Jag har haft otroligt roligt, jag har lärt mig enormt mycket och jag har känt en enorm glädje över att gå till jobbet #128522; varje dag. Dagen då hen träffar den rätte kommer du känna dig som en otroligt stor del av det här. Då vet du att torrschampoo, läppstift och hårspray finns tillgängligt på din kollegas skrivbord.


Tack för den här tiden på jobbet

Alla vet att det är en knepig stun ingen förväntar sig ett långt tal med redogörelse för allt som hänt sedan man började där. Du ska tackas för gott arbete, och du tackar dina arbetskamrater för trevligt samarbete. Alla personliga detaljer som du kanske vill tacka för tar du individuellt, per brev eller mejl eller i ett samtal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg