fredag 6 november 2020

Vart ska man bo på kreta

Följ med Apollo till Kreta. Boka din drömsemester redan idag! Här finns de bästa familjehotellen. Se foton på gamla klasskamrater! Upp till rabatt i Kreta. Sista minuten-erbjudanden.

De flesta hamnar på den populära och vackra Chaniakusten, som består av flera olika badorter som alla har sin egen charm. Vi hjälper dig att hitta din favorit. På Kretas västra sida ligger den populära Chaniakusten. Här myllrar det av badorter som varje år fylls med soltörstiga och badsugna turister.


Orterna ligger nära varandra och vissa kan man till och med gå emellan, men de har alla olika egenskaper och utbud. Hur ska man då veta vilken ort man ska bo i? Men ön är stor och det kan vara svårt att veta var på ön du ska åka. Med dessa tips hoppas jag kunna hjälpa dig med ditt val!

Då går det flyg flera gånger i veckan. Om du ska till västra sidan så flyger du till Chania och beroende på var du bor så tar transfern från en halvtimme till cirka två timmar. Ska du till östsidan så flyger du till Heraklion.


Därför kan det vara svårt att veta vilken ort man ska välja. Det känns helt ofattbart att man ska köra här, men jag gör det, krampaktigt, med händerna i ett hårt, svettigt tag om ratten. Jag försöker bara tänka på att hålla mig på vägen, och ta mig framåt. Men mest tänker jag på att jag inte vill dö idag. Väl framme släpper spänningarna, precis som de ska.


Man ska ta vara på vad naturen erbjuder,. Det går i vart fall ner med en bit bröd och magen har fått sitt. Jag och min kompis ska till Perissa juni i en vecka och undrar hur det är i juni, är det tillräckligt varmt att bada i havet?


Finns det något ni kan rekommendera att. Till Heraklion, mil från Chania, finns fler reguljära avgångar, men ofta med ett eller flera byten på vägen. Resa runt Att hyra bil är ett bra sätt att ta sig runt på Kreta. Från byarna har man majestätisk utsikt mot Psiloritis-bergen med Kretas högsta topp Ida.


Amari har en speciell frid eftersom byarna inte har så många hotellrum och relativt få turister kommer hit. Planera din resa efter vädret på Kreta.

Om du vill resa under högsäsongen är det ofta en bra idé att boka resan tidigt. Här tipsar vi om några av våra favoriter bland stränderna längs Chaniakusten och resten av västra Kreta. I stort sett varje by har sin egen ost, vanligtvis gjord på får- eller getmjölk.


Testa den lite hårdare varianten ”graviera”. Smaka ”kaltsounia”, en typisk ostpaj där innehåll och smak varierar beroende på region. Sen sa han -Jag ska prata med min fru. Hans ansiktsuttryck sa att måttet nog var rågat.


Dagen efter ringde hon och sa att de pratat flera timmar om detta, hon och hennes man. Och att de hellre ville ha kvar oss för vi passar bättre in med de andra grannarna, eftersom de är likadana som oss, det vill säga - Tänker på att alla ska trivas. Så det är en viss skillnad. Kreta som känns som från en annan tid.


Dessutom så ringer man gratis på kvällar och helger från den fasta telefonen, även till Sverige. Det är mycket att tänka på när man ska flytta till Portugal. När man ska flytta till Portugal, ja eller vilket annat land som helst i världen, så är det mycket att tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg