fredag 8 maj 2020

Tecken på att första mensen är påväg

Läs mer om mens och allt omkring det. Ta del av information och tips på Libresse. Lär dig mer om leva med mens här! Tips och råd kring intimhygien. Hej på er och välkommen tillbaka till min kanal!


Hitta all information här!

I dagens video pratar och visar jag er hur jag bete mig när min mens är på G. Jag hoppas att jag inte är ensam om det här. Glöm inte att tumma upp om ni tyckte att videon var bra och premnuerna gärna om ni vill se mig i fortsättningen. Tecken på att du är överbelastad av dina studier och är påväg att gå in i väggen kan vara Ute­bliven mens är nämligen ett av de allra första tecknen på att du nått övergångsåldern Felaktig särskrivning är vanligt förekommande och ger ofta upphov till diskussioner både på sociala medier och i pressen. Jag är femton år och har kommit i puberteten, har fått allting listan ovanför och min mamma var när hon fick sin mens.


Mensen visar ju att man är frisk och allting står rätt till i kroppen. Tänk så är jag sjuk men vet inte om det? Dessutom vet både män och kvinnor för lite om mens.


Att blöda ska inte vara läskigt, äckligt, förknippat med skam eller onödig smärta.

Därför behövs menssplaining! Har du tips på roliga saker du vill se mer av på. Det finns två saker som tyder på att den första mensen är på gång. Det första är att man börjar växa mycket på längden och det andra är att det börjar komma flytningar.


Flytningen är ett naturligt sekret från slidan som visar att könsorganen har börjat bli aktiva. Brösten har växt lika länge men de är fortfarande ganska små. Hår har jag där nere och under armarna. I förrgår hade flytningen en nyans av rö är det tecken på att jag snart kommer få min första mens ? Men när kommer mensen ? Innan dess kommer du förmodligen att märka gula eller vita fläckar inuti dina underkläder.


Det som avgör när du får din första mens är när dina könsorgan utvecklas och när kroppen producerar tillräckligt med könshormoner. När detta väl har hänt mognar ett ägg i dina äggstockar ungefär var fjärde vecka. Klicka här om du vill veta mer om detta. Finns det några tecken på att den första mensen är på gång? Att blödningarna förändras är faktiskt det första tecknet på att du är påväg in i klimakteriet.


Om du haft oregelbunden mens vid flera tillfällen så kan det hålla på så ett tag, tills du sedan slutar att få mens helt. Att lätt bli provocerad och arg är vanligt under klimakteriet. Förändrade blödningar – ett första symptom.

Det första tecknet på att du är på väg in i klimakteriet är att menstruationerna förändras. Det kan vara att de blir mer rikliga, kommer med allt längre mellanrum eller blir mer långdragna. Förakt Enligt Gottman är förakt den tydligaste indikatorn på att er relation är på väg utför.


Din första mens är på väg Du kan förvänta dig din första mens ca år efter de första tecknen på att dina bröst börjar utvecklas, mellan åldrarna och 13. Exempel på föraktfullhet är bland annat nedvärderande kommentarer, hånfulla skämt och elak icke verbal kommunikation (så som att himla med ögonen när din partner pratar eller att skratta hånfullt åt hens idéer). Vad har ni sett för tecken på att tänder är på väg ? När min dotter fick sin första tand. Det är såklart olika för alla vilka tecken man får och i vilken ordning man får de, men här är några tecken på att mensen närmar sig - man är i puberteten. Brösten börjar växa, börjar oftast som en liten knöl som kan ömma.


Får hår lite här och där. Man får flytningar, oftast 1-år innan man får sin. Man bör avskärma yttre intryck så mycket som möjligt och ta kortare pauser på fem-tio minuter en gång i timmen. Att jobba på att få till en bra sömn är också superviktigt.


Allra helst vill man så klart undvika att hamna i utbrändhet från början – och då gäller det att vara uppmärksam på de första signalerna. Att mensen är som en brun flytning är inte ovanligt. Det kan vara så när man bara blöder lite, då hinner blodet torka på vägen ut och då blir det brunt. Mens är ett tecken på att kroppen mår bra.


På denna sida hittar du information om mens , mensvärk, ägglossning, preventivmedel och mensskydd. Med tanke på din ålder, och dina andra pubertetssymtom så kan jag rent generellt säga att din mens antagligen är påväg. Det kan ske nästa vecka, eller om två år - och det är normalt i båda fallen. Det du kan vara uppmärksam på är dina flytningar. Då har jag några timmar på mig.


Fast min mens är så mesig att jag aldrig skulle kunna. Det är bra att komma ihåg att mensen kan utebli en måna oavsett hur regelbunden den varit förut, utan att man nödvändigtvis är gravid. Om din mens är en vecka sen kan du testa att göra ett graviditetstest.


Var kan du göra ett graviditetstest? Själv köpa ett test på Apoteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg